Telefon: +40 747 093 733
Fax: +40 354 819 767
Email: office@romqualitycert.ro

Consultanta pentru implementarea sistemului de control intern/managerial OMFP 946/2005

ROM QUALITY CERT vine in sprijinul dumneavoastra oferindu-va programul complet de consultanta cu privire la proiectarea, implementarea si dezvoltarea sistemului de control intern managerial in cadrul entitatii dumneavoastra. Programul nostru de consultanta urmareste conformarea cu toate cerintele celor 25 de standarde de management / control intern prevazute de OMFP 946/2005

citeste mai mult...

Cursuri privind implementarea sistemului de control intern managerial si managementul riscului

  • Organizarea si planificarea procesului de implementare a sistemului de control intern/managerial – SCIM:
  • Discutarea conceptului de control intern/managerial. Comparatie cu abordarea anterioara a controlului;
  • Necesitatea controlului intern/managerial;
  • Organizarea implementarii sistemului de control intern/managerial.
citeste mai mult...

Consultanta pentru acreditarea spitalelor CONAS

Acreditarea CONAS se refera la siguranta procedurilor medicale realizate, drepturile pacientilor si aspectele administrative, reflectate in sinteza a peste 1850 de indicatori si a 11 referinte – 5 pentru aspectele administrative, 2 privind drepturile pacientilor si 4 privind managementul serviciilor medicale, ponderate diferit, astfel incat accentul sa fie pus pe managementul serviciilor medicale.

Pentru acreditarea spitalului sunt luati in calcul atat indicatorii privind serviciile medicale, precum si gradul de satisfactie si siguranta a pacientului.

citeste mai mult...

Programul de consultanta propus de ROM QUALITY CERT presupune:

  • Analiza initiala a sistemului de management existent in organizatie;
  • Elaborarea Manualului Sistemului de Management;
  • Elaborarea Procedurilor generale, a procedurilor specifice si a instructiunilor de lucru;
  • Lansarea documentatiei si instruirea personalului;
  • Implementarea Sistemului de management;
  • Audit intern;
  • Analiza efectuata de management;
citeste mai mult...

Consultanta pentru acreditarea spitalelor CONAS

Acreditarea CONAS se refera la siguranta procedurilor medicale realizate, drepturile pacientilor si aspectele administrative, reflectate in sinteza a peste 1850 de indicatori si a 11 referinte – 5 pentru aspectele administrative, 2 privind drepturile pacientilor si 4 privind managementul serviciilor medicale, ponderate diferit, astfel incat accentul sa fie pus pe managementul serviciilor medicale.


Pentru acreditarea spitalului sunt luati in calcul atat indicatorii privind serviciile medicale, precum si gradul de satisfactie si siguranta a pacientului. Procedura de evaluare urmareste imbunatatirea calitatii serviciilor din cadrul spitalului, vizand existenta unui demers sistematic din partea conducerii organizatiei prin care sa fie reduse disfunctionalitatile de natura medicala si/sau nemedicala.


Acreditarea CONAS garanteaza faptul ca spitalele functioneaza la standardele stabilite potrivit legii, privind acordarea serviciilor medicale si conexe actului medical, certificand calitatea serviciilor de sanatate in conformitate cu clasificarea spitalelor, pe categorii de acreditare.

Cadrul legislativ care reglementeaza procesul de acreditare al spitalelor din Romania.


Programul nostru de consultanta urmareste conformarea cu toate cerintele celor 11 standarde de acreditare, prin parcurgerea urmatoarelor etape:

In cadrul acestei prime etape, consultantul ROM QUALITY CERT si persoanele desemnate de conducerea spitalului vor efectua o analiza pe fiecare grupa de indicatori in parte, pe baza unui chestionar specific, pentru realizarea evaluarii interne a spitalului.

Acreditarea este un proces complex care implica, pe langa alocarea de resurse umane si de timp si cheltuieli bugetare insemnate. Astfel, este nevoie ca toata echipa din conducerea spitalului, de la sefii de compartimente pana la manager, sa inteleaga cerintele impuse, premisa deosebit de importanta privind succesul acestui demers. In cadrul acestei instruiri se vor avea in vedere urmatoarele aspecte:

In urma evaluarii spitalului se va intocmi un plan de actiuni necesar realizarii obiectivului propus. Acest plan poarta denumirea de Plan Intern de Conformare (PIC) si se realizeaza impreuna cu echipa spitalului.

In aceasta etapa se va urmari indeplinirea PIC. Echipa noastra va participa activ la identificarea de solutii, acolo unde este obiectiv-posibil, la conceperea de documente de proces, la elaborarea de formulare specifice, la participarea la sedinte de proiect, etc.
Aceasta etapa este cea mai indelungata datorita faptului ca indeplinirea unor cerinte prescrise nu se poate realiza fizic sau financiar imediat, ele antrenand acordul de vointa a mai multor factori sau proceduri legislative.

In momentul in care PIC este indeplinit, inainte de a invita evaluatorii CoNAS sa inceapa procesul de acreditare, echipa noastra recomanda efectuarea in prealabil a unui audit al gradului de conformare. Scopul acestui audit consta in asigurarea ca toate actiunile prevazute in PIC au fost derulate si ca nu s-au produs / nu se produc, intre timp, deteriorari ale indicatorilor, de la starea urmarita. Documentul final ce rezulta din parcurgerea acestei etape este Chestionarul de Autoevaluare, document solicitat in debutul procesului de acreditare, de catre CONAS.

Pentru a se demara procesul de evaluare, spitalul trebuie sa transmita catre CONAS cele doua documente mentionate mai sus. Conform legislatiei, in termen de 30 zile de la data primirii cererii, CoNAS numeste si trimite catre solicitant echipa de evaluatori.

In urma auditului de acreditare, spitalului i se poate cere sa intreprinda anumite modificari, care dupa caz, pot fi realizate imediat, sau in termenul prescris de echipa de evaluatori CoNAS. Consultantii nostri vor fi alaturi de Dvs. pana in momentul in care CoNAS va acorda calitatea de spital acreditat CoNAS.

Dupa realizarea etapelor anterior mentionate, CoNAS va realiza un raport final de acreditare.